הרגשתי שחייבת לשתף אותך בתובנה הזו…
בשבוע שעבר הזמנתי מונית לנסיעה פנימית. אצלנו בעיר ישנו מחיר אחיד לנסיעה פנימית בעיר, וכשרציתי לשלם לנהג ,הוא נקב במחיר גבוה בהרבה מהמחיר הרגיל. בעודי תוהה האם זה המחיר האמיתי או שהוא עושה עליי קופה, הוא טען שעלה המחיר ואולי אני לא מודעת…
למיטב ידיעתי לא שמעתי שהייתה העלאת מחירים- החלטתי לעשות ברור מול מנהל התחנה… תוך כדי שאני מחייגת, הנהג מתחיל להתלונן עד כמה לא שווה לו לעשות נסיעות פנים במחיר כזה, ושהדלק כבר עולה יותר, ועוד תלונות נוספות, שהמטרה שלהן להוכיח שהמחיר שנמוך אינו מצדיק את המאמץ והעלויות שלו.
לי כלקוחה- באותו רגע זה לא עניין אותי – אם שווה או לא שווה לו. אני לא ישלם מחיר גבוה מהמחירון רק כי מבחינת הנהג לא שווה לו לעבוד במחיר הזה, גם אם הוא אפילו את הדלק לא מכסה… ואכן צדקתי – בעל התחנה ענה שהמחיר נשאר כשהיה , בלית ברירה הנהג נאלץ להסכים איתי ושילמתי לו מחיר רגיל…
כשירדתי מהמונית, חשבתי על הנהג, והאמת היא שריחמתי עליו, הוא היה כל כך ממורמר ומתוסכל מהתחושה הזו, שהוא עובד בדבר שלא משתלם לו בכלל לעשות ואין לו כמעט רווח עליו:( רציתי כמעט לצעוק לו- אז למה אתה ממשיך להסיע נסיעות פנימיות בלתי משתלמות????
כיועצת שיווקית לעסקים ומומחית למימוש הפוטנציאל העיסקי, אני פוגשת כל כך הרבה נשים שהן בצומת של אותו נהג מונית:
יש להן מוצר טוב, שרות מעולה
והן מרגישות מבוזבזות
לא מקבלות את מה שמגיע להן, לא רואות באמת רווחים
ומתוסכלות כ"כ שהעבודה לא מספקת אותם – בכל המובנים.
והכי גרוע, זה שהן נותנות את התחושה שבכלל- לא שווה להם לעבוד ( ובד"כ הלקוח כם ירגיש את זה…).
האמת שזה לא אשמתן, כי מעולם לא נתנו להן כלים איך להתמקד במה שהן טובות באמת, לעבוד במה שרווחי ומכניס, והן מוצאות את עצמן מגששות בחושך ומתוסכלות כל פעם מחדש שהעבודה שוחקת, הכסף לא מצדיק את המאמץ, והן כבר רוצות – לקוחות- שיעריכו יותר, ישלמו יותר, ויבינו שהן שוות הרבה יותר
להשתחרר מהתסכול תחושת ההחמצה ולהצליח להפוך השרות שלך למשתלם באמת, שלקוחות ירצו לקנות ממך –
וגם לשלם בהתאם:) זה אפשרי!!!
צריך רק ללמוד את הטכניקות הנכונות, לדעת ליישם אותן בשטח ולהתחיל פשוט להנות מהעבודה ומהרווח.
אני רוצה לשתף אותך בכלי קריטי, שיתן לך פוש רציני לדילמה הזו, שמנסיוני מתפספס אצל הרבה מאוד בעלות עסק וזה-
הגדרת המוצר שלך
לא מספיק שאת יודעת מה המוצר או השירות שאת נותנת, לפני שאת הולכת לפרסם\ להציע ללקוחות שלך לקנות את המוצר \ השירות – את חייבת להגדיר את המוצר שלך!!
איך מגדירים מוצר?
ישנם 4 הפרמטרים יסודיים להגדרת המוצר:
1.מה המוצר העיקרי של העסק שאותו את רוצה למכור?
תגדירי בבירור מוצר אחד שאליו את הכי מתחברת, קל לך למכור אותו והוא ריווחי לך
2.מה הוא כולל ומה המחיר שאת גובה עליו?
אם את גרפיקאית , לא מספיק שאת מעצבת מודעה
חשבי : מה כולל השרות שאת נותנת
*מס' תיקונים לפי הצורך?
*האם המודעה כוללת מלל או רק עיצוב?
*מהי כמות התיקונים?
*האם את אחראית גם על עיצוב הלוגו או הקונספט וכו'?
3.על איזה צורך הוא עונה?
מה הבעיה\ הצורך של הלקוח שלך שבא לקנות את המוצר\ השירות?
מה עוד הלקוח צריך תחת השרות בניית מודעה?
מה יוסיף לו וישדרג לו את השרות?
תכנסי רגע לראש של הלקוח , תביני את הבעיה שהוא נמצא בה, ואם תתני לו פתרון משלים – השרות שלך יהיה שווה הרבה יותר שזה לא יהיה עוד שרות של בניית מודעה, אלהשירות עם ערך מוסף שהלקוח גם ישלם עליו יותר:)
4.מה התועלות \ היתרונות שיצא ללקוח מרכישת המוצר \השירות שלך?
רק כשברור לך מה המוצר שלך , מה הוא כולל, על איזה צורך הוא עונה ומה התועלת שהלקוח יפיק ממנו, את יכולה להתקדם הלאה לשיווק \ לפרסום על המוצר ואז הלקוח סוף סוף יבין איזה פתרון גדול את נותנת לו ויהיה שווה לו להשקיע ולעבוד איתך בכיף:)
אז קדימה, אם אין לך עדיין הגדרת מוצר מדויקת , תעשי את זה עכשיו!!!